Monday, January 10, 2011

Facebook akan berakhir pada 15 March, sila save semua gambar anda

Apa aktiviti korang selepas 15 March 2011 tanpa Facebook. Tentunya akan rasa serba tak kena. Rasa ada yang tak lengkap lah hari tu. Maklum le dh biasa mengadap Facebook je siang malam. Ada yang sempat curi-curi waktu kerja nak update status. Begitu jugalah perasaan 500 juta pengguna aktif Facebook di seluruh dunia yang telah menghabiskan masa hampir 700 billion minit sebulan melayari sosial network ini.

Sabtu lalu Mark Zuckerberg telah pun mengumumkan akan menutup aktivi Facebook pada bulan Mac dalam satu sidang media di pejabatnya. Salah satu sebabnya adalah kerana dia sudah terlalu stress untuk menguruskan Facebook dan katanya hidup nya sudah tidak seperti dahulu lagi. Ya lah dah kaya sangat,multi billionaire lagi. Sekarang dah sampai masa dia nak rilek pulak.

Ramai yang terkejut dan marah akan tindakannya itu namun katanya dia tak pedulikan semua itu walaupun Facebook menjana pendapatan ber billion Dollar. Wang bukan lagi menjadi persoalannya. Apa yang penting dia mahu menjadi manusia yang normal seperti dahulu. Betul lah kata orang, wang berjuta belum tentu dapat membeli kebahagiaan. Ada juga ibubapa yang berasa amat lega dengan penutupan Facebook kerana anak-anak mereka tak perlu lagi nak mengadap komputer hampir 24jam. Bos-bos di Pejabat boleh tarik nafas lega pasal staff dah boleh tumpu perhatian penuh pada kerja.

Yang mengeluh tentunya Syarikat-syarikat dibidang telekomunikasi yang mereka-cipta aplikasi-aplikasi di Facebook. Takde duit sampingan le lepas ni. Kepada kawan-kawan semua sebelum bulan Mac ni, sila lah save semua gambar-gambar yang dah di muat naik ke wall masing-masing kerana selepas penutupan Facebook ini kita tidak boleh lagi meng akses web tersebut.Terima kasih kepada Facebook kerana telah menemukan aku dengan rakan-rakan lama dan rakan-rakan satu sekolah yang dah 20 tahun tak jumpa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers