Wednesday, December 29, 2010

Ini dia bomoh AFF Suzuki Cup 2010

Ini airnya untuk Timnas


Tajuk utama akhbar tempatan Indonesia semalam menulis kemenangan Malaysia di Bukit Jalil pada pusingan akhir pertama Piala AFF Suzuki 2010 adalah hasil bantuan dari dukun tempatan. Konon nya, berberapa pemain Indonesia mengalami gatal-gatal akibat dari perbuatan dukun dan bomoh. Penjaga gawang mereka merasakan ada sesuatu seperti serbuk kari diletakkan berhampiran tiang gol. sebelum ini kekalahan Timnas mereka kepada Harimau Malaya banyak dikaitkan dengan penggunaan laser yang dipancarkan oleh 'Ultraman' Malaysia. Apabila terbukti pancaran laser ini pertama kali digunakan oleh mereka ketika Timnas mengalahkan Harimau Malaya pada perlawanan peringkat kumpulan, alasan itu tidak lagi relevan untuk diguna pakai. Kalau betul Malaysia menggunakan taktik bomoh, dukun, pawang dan sebagainya, aku menjadi marah. Bukan kerana apa. Kerana jika benar penggunaan bomoh boleh membuatkan Malaysia boleh menang dengan mana-mana pasukan, kenapa tak digunakan sehingga Malaysia boleh melangkah ke perlawan akhir Piala Dunia.  

Nah! Kelihatan Tok Bomoh sedang menjalankan upacara penilikan perlawanan malam nanti. 

click read more untuk
  Baca petikan dari akhbar tempatan Indonesia


JAKARTA,  - Dengan berjalan terpincang, Marzuib (94) datang jauh dari Depok ke Stadion Gelora Bung Karno (SUGBK). Tujuan kedatangannya hanya satu yakni ingin menyerahkan sebotol air "ajaib" bagi skuad tim nasional Indonesia yang akan berlaga melawan Malaysia, Rabu (29/12/2010) malam nanti. "Pa saya ingin ketemu timnas. Saya ingin menyerahkan sebotol air ini kepada mereka," kata Marzuib sambil menunjukkan air "ajaib" tersebut kepada polisi yang kebetulan berjaga di kantor PSSI.
Marzuib menjelaskan, air yang dibawanya bukan sembarang air. Air yang berasal dari sumur sakti sumur banyumuda, menurut Marzuib, memiliki khasiat yang bisa membuat pasukan "Garuda" menang pada pertandingan nanti.
"Saya enggak ingin Indonesia kalah. Makanya, saya membawa air ini. Air tinggal dioleskan dan kaki mereka akan kuat. Potong kuping saya kalau enggak bermanfaat. Saya jamin menang," ungkapnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers