Monday, December 13, 2010

Cari Tokek jumpa mayat

Akhbar Harian Metro semalam melaporkan berita penemuan mayat seorang remaja perempuan Orang Kelainan Upaya (OKU) yang di kerat 4 bahagian dan disumbat kedalam sebuah beg, oleh dua pemburu haiwan Eksotik yang sedang mencari cicak di Genting Highland. Apalah dosa si mangsa tu sampai pembunuh tu  sanggup memperlakukan sebegitu.

Bila disebut perkataan "cicak", adalah sangat tidak kena kalau kita menganggap cicak yang dicari oleh dua orang pemburu haiwan Eksotik tu adalah cicak biasa seperti dirumah kita, bukan juga Cicak Kubing, jauh sekali Cicak Man. Buat masa ini, cicak yang hangat diburu sudah tentu tak lain dan tak bukan ialah Tokek. Gambar cicak diatas diambil dari blog Helena. Binatang ni cukup hot sekarang. Sana sini sibuk cari tokek. Mahal harganya. Kalau dapat seekor pun dah boleh buat modal meniaga kecil-kecilan. Akan tetapi lumrah dunia, yang payah cari memang mahal. Kalau senang jumpa, takkan harganya sampai belas-belas ribu kan.

Teringat kata-kata seorang kawan iaitu Shukri dari Baling. Katanya manusia ni kalau mati,mayatnya lambat laun mesti dapat orang jumpa. Tengok kes selebriti yang dibunuh kejam. Mayatnya dibakar dan dicampakkan ke sungai. Tidak sampai 2 minggu berita kehilangannya, pihak Polis berjaya menemui serpihan tulang serta berjaya mengheret yang bertanggung jawab ke muka pengadilan. Kita berdoa semoga kes ini selesai secepat yang mungkin.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers