Friday, August 6, 2010

Teresa Teng


The Star hari ini melapurkan sebuah Konsert sempena memperingati Ulangtahun ke 15 pemergian Penyanyi tersohor Taiwan Teresa Teng akan diadakan di Malaysia. Dia mati akibat diserang penyakit Asma ketika bercuti di Thailand. Aku tak pernah  mendengar lagu-lagunya namum yang aku pasti tahu dia sangat popular. Digambarkan popularitinya itu ibarat Deng Ziao Peng memerintah China pada waktu siang manakala Teresa Teng menguasai pada waktu malam. Begitulah kaedahnya.
Aku teringat masa kerja di Bahagian Khidmat pelanggan suatu ketika dahulu. Ketika itu semua Teknisyen dah keluar ke rumah pelanggan, datang seorang pelanggan berbangsa Cina berusia lewat 50an. Dia datang untuk menuntut Video Player yang baru dibaiki. Dia meminta aku meguji VCD samada berfungsi atau tidak. Pelanggan ini  membawa sekeping VCD Karaoke Teresa Teng untuk di cuba. Aku biarkan dia melayan jiwa dalam 30 minit berkaraoke. Dua tiga kali diulangnya perkataan  "ini penyanyi manyak Famous you know".

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers